Chemtrail Skeptic

A blogon a chemtrail összeesküvés elmélettel, annak bizonyítékaival és állításaival foglalkozok szkeptikusan. Eredetileg egyetlen bejegyzésbe szerettem volna leírni mindezt, de az idő előrehaladtával, ahogy egyre inkább beleástam magamat az összeesküvés elméletbe, egyre csak gyűltek az infók és az ellenbizonyítékok. Egyszer csak azon kaptam magamat, hogy egy többtízoldalas dokumentumon dolgozok már hónapok óta. A blogon ezt a hatalmas dokumentumot osztottam fel bejegyzésekre.

Az Index chemtrail pilótás interjúja túl jól sikerült

Közzétéve: 2014.08.08. 13:05 | Szerző: Kovács Nándor

Néhány napja az Index, valamilyen indíttatásból (lehet, hogy a Háttérhatalom felszólítására, ezt már soha nem fogjuk megtudni) konteó napot tartott az oldalon. Nagyon örültem a kezdeményezésnek, hiszen jómagam is sokat foglalkozok a témával, újabban pedig egyre többet. Úgy éreztem magamat, mintha minimum Karácsony lett volna. A konteó nap alkalmából elsősorban az összeesküvés-elméleteket kifigurázó és azokat nevetség tárgyává tevő írások jelentek meg az oldalon. Én kicsit hiányoltam az elemző cikkeket, hiszen az összeesküvés-elmélet alapú gondolkodás mögötti pszichológia véleményem szerint nagyon érdekes, érdekesebb, mint sok összeesküvés-elmélet, és érdekesebb annál, minthogy félresöpörjük azokat.

A nagy nevetgélésnek, amiket a szatírikus cikkek okoztak, persze a nap végére sírás lett a vége. Volt ugyanis egy olyan cikk, ami túl jól sikerült, és rengetegen elhiszik. Ez egy álinterjú, egy korábban chemtrailezést végző pilótával.

Az interjú ihletforrása valószínűleg az a cikkben is belinkelt videó volt, amiről a chemtrail.hu-n már írtam korábban. Ezalapján készíthették el az álinterjút, amiből annyira nem jön át az irónia, bár próbálták úgy enyhíteni a dolgot, hogy az elejére és a legvégére beraktak egy dobozt, de véleményem szerint, sokan el se olvasták az egész interjút, egyből nyomtak a "Tetszik" gombra, ami mellett már a 26 ezres szöveg szerepel. Ez elképesztő. Ennél már csak az elképesztőbb, hogy hányan hitték el, és hány weboldal vette át, mindenféle ellenőrzés nélkül az anyagot. Az emberi butaság és hiszékenység határtalan...

Megállapítható, hogy valóban igaznak tűnik annak a kutatásnak a konklúziója, miszerint a trollkodásnak szánt kommentek elsősorban az összeesküvés-elméletek kedvelői között okoznak nagyobb felbojdulást.

A csapat azt is megállapította, hogy az alternatív híreket kínáló weboldalak látogatói nagyobb számban dőlnek be a hamis információknak, és tovább is éltetik azokat, mint a többi oldal követői. Ez egybevág a saját tapasztalatommal is, miszerint az összeesküvés-elméletek kedvelői sokkal inkább bedőlnek a hoaxoknak, ráadásul a hoaxot képesek beépíteni az összeesküvés-elméletükbe, így továbbéltetve a hamis információt.

komment

süti beállítások módosítása