Chemtrail Skeptic

A blogon a chemtrail összeesküvés elmélettel, annak bizonyítékaival és állításaival foglalkozok szkeptikusan. Eredetileg egyetlen bejegyzésbe szerettem volna leírni mindezt, de az idő előrehaladtával, ahogy egyre inkább beleástam magamat az összeesküvés elméletbe, egyre csak gyűltek az infók és az ellenbizonyítékok. Egyszer csak azon kaptam magamat, hogy egy többtízoldalas dokumentumon dolgozok már hónapok óta. A blogon ezt a hatalmas dokumentumot osztottam fel bejegyzésekre.

Ismertető a blogról és egy kis bevezető

Közzétéve: 2014.03.14. 17:07 | Szerző: Kovács Nándor

Ez a blog eredetileg csak egy bejegyzésnek indult a chemtrail-ről, aztán annyira beleástam magam a témába, annyi információt és anyagot sikerült összegyűjtenem, hogy végül egy többoldalas dokumentum kezdett el formálódni a kezem alatt. Ekkor már nem jöhetett szóba az, hogy egyetlen bejegyzésben letudom az egészet, hiszen akkor szinte senki nem olvasta volna el, annyira hosszú lett volna. Megtehettem volna, hogy kiteszem a Humbug! blogra (korábban Amindenit! blogra) részletekben, de úgy gondoltam, hogy nagyon elvesznének a chemtrail bejegyzések, a többi bejegyzés között. Egyre inkább azon gondolkodtam, hogy külön oldalt kellene készítenem, végül amellett döntöttem, hogy egy külön blogot készítek a témának. Hiszen egyrészt eléggé sok embert foglalkoztat a dolog, másrészt rengeteget olvastam a témában, szinte mindennek utánajártam, így véleményem szerint, megérdemli a kitüntetett figyelmet, és egy-két dologról érdemes hosszabban is írni. Ráadásul, ha lesz újabb "bizonyíték", vagy hír a témában azt itt közzé tudom tenni.

Most pedig következzen az eredeti bevezető, amit a bejegyzés elejére szántam:

Sokáig úgy gondoltam, hogy nem foglalkozok ezzel az összeesküvés elmélettel, legalábbis nem élvezett nálam elsődleges prioritást. Hiszen ezt is azok közé az elméletek közé soroltam, amelyek csak az Interneten egy viszonylag szűk kis réteg számára voltak elérhetők. Nagyobbat nem is tévedhettem volna. Az igazi fordulópontot Sebestyén Balázs, Morning Show-ban elkövetett közel 40 perces monológja jelentette. Ekkor döntöttem úgy, hogy jobban utánajárok ennek az összeesküvés elméletnek, mert úgy láttam, hogy nagyon sok embert hirtelen elkezdett érdekelni a téma. Egészen addig a napig úgy gondoltam, nincs nagy probléma, amíg páran csak saját oldalukon terjesztik ezt az összeesküvés elméletet, de amikor már kora reggel, a műsorvezető milliós hallgatósága torkán nyomja le ezt az összeesküvés elméletet, mindezt teszi úgy, hogy jóformán egyetlen ellenérv sem hangzik el a műsorban, akkor bizony már lépni kell, mert ezt súgja a józan eszem.

Kiknek tudnám ajánlani ezt a blogot? Nos, egy biztos, megrögzött chemtrail hívőknek egyáltalán nem ajánlom. Ők már úgyis tudnak mindent. Nekik már van egy kialakult véleményük erről, egyáltalán nem nyitottak az újra. Gondolom már megfogalmazódott a fejükben a konteós kifejezés is rám, de ez teljes mértékben hidegen hagy.

Azoknak ajánlom elsősorban, akik még csak most kezdenek ismerkedni ezzel az összeesküvés elmélettel. Esetleg érdekli őket, hogy milyen más magyarázat is létezik a sok, különálló jelenségre a chemtrailen kívül. Másrészt a szkeptikusoknak is érdemes végigpörgetni, hogy egy esetleges vita alkalmával tudjanak érveket sorakoztatni, és a bizonyítékok ne okozzanak nekik meglepetést, bár ez általában nem szokott problémát okozni.

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mi ebben a témában olyan érdekes? Nos, egyrészt lenyűgöző az emberi fantázia és találékonyság. Néha elképedek, hogy az összeesküvés elmélet hívői/gyártói/terjesztői milyen eldugott honlapokról tudnak begyűjteni képeket, hogy azzal alátámasszák az elméletüket. Másrészt, sok hasonló összeesküvés elmélettel ellentétben, itt rengeteg érdekes dolgot lehet megtudni a repülésről, olyan információkra bukkanok az állítólag chemtrail bizonyítékok felkutatása során, amikre magamtól nem biztos, hogy rákeresnék. Szerintem a repülés és az azt körbeölelő egyéb témák borzasztóan érdekesek, és szomorú, hogy egyesek képesek eldobni és megtagadni maguktól ezt a tudást, csak azért, hogy rettegjenek egy gyakorlatilag teljesen igazolatlan és nem létező jelenségtől.

komment

süti beállítások módosítása