Chemtrail Skeptic

A blogon a chemtrail összeesküvés elmélettel, annak bizonyítékaival és állításaival foglalkozok szkeptikusan. Eredetileg egyetlen bejegyzésbe szerettem volna leírni mindezt, de az idő előrehaladtával, ahogy egyre inkább beleástam magamat az összeesküvés elméletbe, egyre csak gyűltek az infók és az ellenbizonyítékok. Egyszer csak azon kaptam magamat, hogy egy többtízoldalas dokumentumon dolgozok már hónapok óta. A blogon ezt a hatalmas dokumentumot osztottam fel bejegyzésekre.

A Flightradar24 egy megbízható forrás?

Közzétéve: 2014.03.19. 09:51 | Szerző: Kovács Nándor

flightradar.jpgA chemtrail hívők nagyon gyakran hivatkoznak a Flightradar24-re, mint megbízható, hiteles, és független információforrásra. A weboldalukon élőben követhetjük nyomon a repülőgépeket, azokról valósidejű információkat kaphatunk. Például lajstromjel, járatszám, légitársaság, repülőgép típusa, útvonala, stb. Ők azt állítják, hogy azok a repülőgépek, amik nincsenek fent a Flightradar24-en azok fenségjelzés nélküli járatok, vagy utasszállítónak álcázott repülőgépek, de valójában permeteznek. Nagyon hasznos alkalmazás, de egyetlen, hiteles, megbízható és cáfolhatatlan információforrásként tekinteni rá óriási hiba.

Mi a probléma a Flightradar24-gyel?
Az egyik probléma, hogy mivel egy technológiáról beszélünk, ezért felléphetnek működési zavarok, például nem küldi a jelet, vagy éppen rossz adatokat küld. Ezért előfordulhat, hogy az a gép, ami mondjuk éppen a fejünk felett van, az a Flightradaron egy másik útvonalon közlekedik, vagy éppen repülőgépet mutat felettünk, de amikor felnézünk az égre, azt látjuk, hogy nincs felettünk semmi. Ezek sajnos benne vannak a pakliban. A rendszer nem tévedhetetlen, nem 100%-os biztonsággal működik, és aki naponta több órát tölt a Flightradar24 böngészésével az tapasztalhatja is ezeket az anomáliákat. És leginkább azok töltik a legtöbb időt az oldalon, akik hisznek ebben az összeesküvés-elméletben, és csak kevesen azok, akiknek ez hivatásukból kifolyólag fontos. Ráadásul utóbbi csoport, ha észlel ilyen anomáliát, nem rögtön valami ördögien gonosz tervre gondol, hanem tisztában van vele, hogy a rendszer nem tökéletes. A konteósok azonban maximálisan megbíznak a Flightradar24-ben és megfeledkeznek arról, hogy vannak hibái. Az egyik chemtrail-es csoportban például volt olyan, aki az előbb felsorolt anomáliák közül az utolsót (mutatott gépet a térkép, de nem volt ott) azzal magyarázta, hogy álcázták a gépet és valójában láthatatlan chemtrailt húzott maga után. Ez is ékes példája annak, hogy mennyire könnyen egyénre szabható az elmélet, hiszen a hívők közül senki se koppint az orrára, hanem még hüledeznek is a „felfedezésén”.

A másik probléma, hogy nem minden gép rendelkezik azzal az ADS-B transzponderrel aminek jelét rögzíteni és feldolgozni tudja a Flighradar24 vevőkészüléke. A hivatalos honlapjukon olvasható információk szerint az összes forgalomban lévő repülőgép 60%-át tudják nyomon követni. A maradék 40% pedig rengeteg, a Flightradar által azonosíthatatlan és láthatatlan repülőgépet jelent.

A harmadik probléma, hogy könnyű félreérteni a valósidejű kifejezést. A valósidejű ebben az esetben azt jelenti, hogy a jelben akár 5 perces késés is megfigyelhető, ami pedig bőven elég ahhoz, hogy lemaradjunk a fejünk felett átsuhanó repülőgépről.

A negyedik probléma, hogy mivel ez egy közösségi projekt, ezért lehetnek lyukak, lefedetlen területek. A Flightradar ugyanis úgy működik, hogy bárki egy vevőkészüléket megvásárolva, foghatja a repülőgépek által sugárzott jelet, ezt pedig egy alkalmazással továbbíthatja a Flightradar szerverei számára Interneten keresztül. Éppen emiatt megeshet, hogy nem követhető nyomon tökéletesen a repülőgépek útja, esetleg kihagynak a jelek, vagy meghibásodik egy készülék, esetleg egy komolyabb áramszünet több vevőkészüléket is érint, stb. A rendszer tehát nem 100%-ig megbízható, így erre nem lehet alapozni egy egész elméletet.