Itt van például ez a kép, amin egyértelműen az látható, hogy nem a turbinákból keletkezik a kondenzcsík, hanem a meghatározott helyeken, mintha apró kis fúvókák lennének ott.A képen azonban ismételten nem permetezés látható, hanem egy, a NASA által átalakított Boeing 747 Jumbo Jet egy 1974-es felvételen. A szárnyakon valóban fúvókák vannak, ez azonban füstöt ereget és nem mérget. Hogy ennek mi értelme? A repülőgépek haladásuk során szélárnyékot, valamint különböző erősségű, és különböző ideig fennmaradó láthatatlan légörvényeket hagynak maguk után. A füsttel ezeket a légörvényeket tették láthatóvá. A légörvények vizsgálata kiemelkedően fontos a repülőgépeknél. Ez ugyanis befolyásolhatja egy repülőgép fogyasztását, haladási sebességét, de repülésbiztonsági kockázatuk is van. Ha egy kisebb gép bekerül egy nagyobb gép által keltett láthatatlan légörvénybe a pilóta könnyen elveszítheti uralmát a gépe felett és könnyen tragédiába torkolhat a repülés. Ezeknek a teszteknek az eredményei alapján határozták meg, hogy az egyes géptípusoknak mekkora követési távolságot kell hagyni az elől haladó géphez képest.
Az alábbi animgif-en egy repülőgép makettet engednek át egy megvilágított füstfelhőn. Jól látható, ahogy a szárnyak után egyre terebélyesedő, lefelé mozgó, erőteljes légörvények alakulnak ki. Ha ebbe mondjuk egy Cessna repülőgép belefutna, azonnal a földnek csapná a gépet.