Nagyon sokan úgy gondolhatják, hogy amellett érvelek, illetve azt állítom, hogy a kondenzcsíkok nem veszélyesek, erről azonban szó nincs. Azt állítom, hogy amit a chemtrail hívők állítanak, az egyszerűen nem állja meg a helyét, ettől függetlenül a kondenzcsíkoknak vannak hatásai, sőt veszélyei.
Ha csak abba belegondolunk, hogy tulajdonképpen egy speciális kialakítású belsőégésű motort viszünk fel 10-12km magasba, és ott rengeteg kipufogógázt eregetünk a levegőbe, mindjárt világossá válik, hogy a repülőgépek ugyanúgy szennyezik a levegőt, mint az autók. Viszont azt is érdemes hozzátenni, hogy amint azt az alábbi ábra is mutatja, a repülőgépek (a hajókkal, vonatokkal és egyéb szállító eszközökkel együtt is) „csak” 16%-ban járulnak hozzá a különböző káros anyagok kibocsátásához, szemben az autók 42%-ával.Ettől függetlenül hatásuk nem elhanyagolható, és törekedni kell a káros anyagok kibocsátásának csökkentésére. A kondenzcsíkok egyik környezetkárosító hatása, hogy a hajtóműből távozó oxidok, elsősorban a nitrogén-oxidok, savas esőt okozhatnak, ami pusztítja a növényvilágot és veszélyezteti az állatvilágot.
A kondenzcsíkoknak azonban van más hatásuk is, és egyelőre úgy néz ki, hogy kedvezőtlen. A kondenzcsíkoknak, akárcsak a nagy területet lefedő cirrus felhőknek kettős hatásuk van. Egyrészt növelik a Föld fehér felületét, így növelve annak albedóját (fényvisszaverő képességét). Ez a hatás hűti a Földet. Másrészt azonban a Föld felől érkező infravörös sugárzást egyrészt elnyeli, másrészt visszaveri a talaj felé, illetve szétszórja azt a levegőbe, ezzel melegítve a Föld légkörét és kialakítja az üvegházhatást. A kutatók azon tanakodtak sokáig, hogy melyik hatás az erősebb. Ha bebizonyosodik, hogy a hűtő hatása erősebb, akkor az a kívánatosabb, hogy minél több kondenzcsík legyen az égen. Ha viszont a melegítő hatás erősebb, akkor arra kell törekedni, hogy a kondenzcsíkok számát csökkentsük.
Jelenleg a legfrissebb elérhető kutatás ezzel kapcsolatban egy 2011-es tanulmány, amelynek szerzői rávilágítanak, hogy a szétterülő kondenzcsíkok kilencszer nagyobb területet fednek le, mint a kiinduló kondenzcsíkok. Ez alapján számolva a melegítő hatás már elérheti, sőt meg is haladhatja a repülőgépek által kibocsátott széndioxid és más égéstermékek üvegházhatását. Ebből pedig tehát az következik, hogy csökkenteni kell valahogy a hosszan megmaradó kondenzcsíkok számát.
Ezt úgy érhetik el, hogy alacsonyabb magasságokon repülnek a gépek, ekkor azonban a nagyobb közegellenállás miatt megnő az üzemanyag fogyasztás, így bár kevesebb a kondenzcsík, de több a levegőbe kerülő égéstermék. A másik lehetőség a korszerűbb hajtómű típusok fejlesztése, illetve a szénhidrogén alapú üzemanyagok elhagyása, de ez utóbbira nagyon kevés az esély egyelőre.
A kondenzcsíkok hatásairól olvasnivaló:
Chemtrai.hu
Origo.hu